Betrouwbaarheid Audi A1
De Audi A1 staat bekend om zijn bouwkwaliteit en betrouwbaarheid, maar net als elke andere auto heeft hij een paar problemen waar u rekening mee moet houden. De motoren zijn over het algemeen probleemloos, maar er zijn een paar dingen die u moet weten over de 1.2, 1.4 TFSI, 1.4 TTiD twincharger en 1.6 TDI motoren:
A1 1.2 & 1.4 TFSI problemen
In het verleden had de Audi A1 de 1.2 en 1.4 de TFSI motor. Deze motoren hadden bij koude motoren een rammelende distributieketting, waardoor de ketting moet worden vervangen. Dit zorgde voor veel 1.2 tfsi problemen. De 1.4 TFSI twincharger heeft af en toe last van overmatig olieverbruik. Zorg ervoor dat u de olie ververst om de 15000 km of minder als u zich zorgen maakt over de levensduur van uw motor. De nieuwe 1.0 TSI en 1.4 TSI motoren hebben deze problemen niet; echter, de 1.0 lijkt een zeer luid motorgeluid te hebben dat uit hun uitlaatsysteem komt.
A1 1.0 TFSI problemen
Audi A1 olieverbruik is een veel voorkomend probleem dat gebeurt als gevolg van de slechte smering en garantie vakmanschap. Audi A1 rammels worden veroorzaakt door slechte montage of gebrek aan lijm, elektrische problemen gebeuren vaak als gevolg van slechte kwaliteit bedrading / connectoren geleverd door Bosch en Siemens. Audi A1 turbocharger problemen komen voor als gevolg van brandstofinjectie mis kalibratie probleem van Bosch en Continental, of omdat de turbocharger moet worden vervangen na het rijden op ruwe wegen of slecht weer.
Plus en minpunten
De Audi A1 is een model dat alles biedt wat u in het dagelijks leven nodig heeft. Met zijn stijlvolle, individuele stijl en geavanceerde technologie ziet hij eruit en voelt hij aan als een echte Audi. De bijrijder zal het niet waarderen dat het centrale scherm naar de bestuurder is gericht. De Audi A1 heeft een modern design met een krachtige houding, een expressieve voorkant met talrijke LED-koplampen en krachtige achterlichten. Ook de motorkeuze is vanaf de eerste dag top met een minimale CO2-uitstoot, extreem goede verbruikscijfers en zeer hoge prestaties.
Het instapmodel Audi A1 heeft dezelfde technische basis als de VW Polo en Seat Ibiza. Maar je moet er wel minstens 25.995 euro voor neertellen. Maar eerlijk is eerlijk – vergeleken met oudere modellen is deze er beter in geslaagd om de kwaliteitsbeleving van grotere en veel duurdere Audi’s over te nemen. Dat zie je aan het rijk gestoffeerde interieur met fraaie dashboardmaterialen. Je ziet het ook aan het geavanceerde infotainment met fraai centraal display – al is de bediening soms niet logisch. De bijrijder zal het niet waarderen dat het centrale scherm naar de bestuurdersstoel is gericht
De Audi A1 heeft een hoge standaarduitrusting en een veiligheidsclassificatie van vijf sterren, maar hij offert wat praktisch nut op voor stijl, comfort en luxe.
De wegligging van de A1 is prima. Het onderstel toont een goede balans tussen sportief en comfortabel en het karakter van de besturing laat weinig te wensen over. De 1.0 liter driecilinder benzinemotor (testrit 1:14,5) met 116 pk maakt deze Audi snel genoeg, maar verwacht er geen wonderen van.
Lees ook:
Kia Niro Problemen
Mitsubishi problemen