Peugeot 207 storing motormanagement
Peugeot 207 | Het motormanagementlampje brandt | Wat moet ik doen?
Uw motorstoringsmanagementlampje brandt, de motor hapert en versnelt moeizaam wanneer er gas wordt gegeven bij een hoge snelheid. Dit zijn kenmerkende problemen van een motormanagementstoring in de Peugeot 207. Lees hier wat u kan doen!
Storing motormanagement Peugeot 207
Als bij verschillende Peugeot 207 modellen wordt geklaagd over een brandend motorcontrolelampje en een haperende motor die moeizaam versnelt. Hier is de koelvloeistoftemperatuursensor de mogelijke oorzaak.
De storing wordt mogelijk veroorzaakt door een lek aan de binnenkant van de 2-polige koelvloeistoftemperatuursensor (die is ingebouwd in de elektrische thermostaat). Verder is het mogelijk dat de koelvloeistof door de capillaire werking in de kabelstreng of in het bedieningsapparaat terechtkomt en daar problemen van elektronische aard veroorzaakt.
Als bij deze visuele controle water in het omhulsel van de kabelboom of oxidatie in het bedieningsapparaat en in de stekkers van het bedieningsapparaat wordt vastgesteld, moet het bedieningsapparaat ook worden gecontroleerd en eventueel vervangen worden.
Om reparatie te voorkomen is het raadzaam om bij signalen van het gaspedaal, de gasklepsensor en de lambdasonde met betrekking tot de opgeslagen storingscodes te controleren en vervolgens de storingscodes te wissen.
Wilt u een Merkspecialist in Peugeot laten kijken naar de storing?
Motormanagement storing bij hoge snelheid
Geeft uw auto boven de 100 kilometer per uur een storing aan, gepaard met het branden van het waarschuwingsdriehoekje en heeft uw auto geen vermogen meer? Dit heeft alle schijn dat u een storing heeft in het motormanagement systeem.
De problemen zullen zo nu en dan verdwijnen wanneer u de auto opnieuw start, maar bij het bereiken van een hoge snelheid zal de motormanagement storing in uw Peugeot 207 weer gaan branden.