De Toyota Aygo X
Hogerop in het A-Segment. "Wij gaan door waar andere stoppen!" Toyota blijft in het A-segment, en hoe!
Het is officieel, de Aygo is terug! En hoe... Wauw! Met de nieuwe Aygo X (wat je trouwens uitspreekt als "Cross"), verovert Toyota het A-segment. "Wij gaan door waar andere stoppen". En dat klopt, Peugeot en Citroën gooien het bijltje erbij neer, evenals de gehele VAG-groep. Waarom? Nou de kosten leken niet op te wegen tegen de opbrengsten van de stadsautootjes. Toyota is dus alleen over, en dat is goed nieuws!
“Het interieur ziet er aanzienlijk volwassener uit dan voorheen, terwijl er toch een gezonde dosis speelsheid behouden is gebleven” – Autoweek
Helemaal nieuw die Aygo X
Die “X” is niet voor niets. Hij is hoger, breder en langer. Ook heeft hij meer bodemvrijheid, om dat echte cross-over gevoel te brengen. Hij mag dan wel groter zijn, hij blijft wel echt een auto uit het A-segment. Toch neemt de bagageruimte toe met maar liefst 60 liter, naar een totaal van ruim 230 pakken melk. De nieuwe Aygo heeft zijn onderstel geleend van de Yaris. Hierdoor is zijn wielbasis 9cm langer.
Ook op het gebied van technologie heeft Toyota de Aygo X niet over het hoofd gezien. Lane Departure en Adaptive Cruise Control zijn standaard aanwezig op de auto, het is dus standaard al zeker geen kaal ding. Apple CarPlay en Android Auto zijn uiteraard ook weer aanwezig, evenals de MyT functie die standaard bij alle nieuwe Toyota-modellen te verkrijgen is.
Strak design
Niet alleen het exterieur is helemaal aangepast, ook het interieur is weer helemaal fris. Met een groot multimediascherm en een optie voor een half digitaal instrumentenpaneel, is de Aygo X helemaal bij de tijd. Een multifunctioneel stuurwiel en climate control zijn opties die eerder zeldzaam waren op een auto uit het A-segment, maar de Aygo heeft het, al dan niet optioneel.
De Toyota Aygo X is uit te rusten in verschillende stoere kleuren, passend bij zijn uitstraling. Ook is een canvas cabrio-dak wederom een optie op de Aygo X, wat hem zeker niet misstaat. Toyota meld dat er minimaal 17 inch wielen onder de Aygo worden gemonteerd. Tegen een meerprijs duiken de monteurs zelfs nog een keer het bandenhok in voor een 18 inch set. Ook dit was voorheen natuurlijk onkenbaar in het A-segment.
Is alles nieuw?
Nee, niet alles. Het meest betrouwbare is gebleven, namelijk; De motor. Onder de motorkap blijft dezelfde (befaamde) 1.0 liter drie-cilinder brommen. Wat wel nieuw is, is de automatische versnellingsbak in de Aygo X. Toyota wordt geroemd door zijn constant variabele transmissie (CVT). U raad het al, deze komt ook in de Aygo X terecht. In onze ogen wordt deze Aygo X de knaller van volgend jaar! We zijn benieuwd wat jullie ervan vinden!
De Aygo X wordt in het voorjaar van 2022 verwacht op de Nederlandse wegen. De prijzen worden voor die tijd bekend gemaakt!
Nog niet toe aan nieuw?
Dat is niet erg, wij hebben namelijk genoeg Aygo occasions op voorraad! Dus bent u in de markt voor een zuinige stadsauto, bekijk snel onze voorraad!